سریلانکا

سریلانکا کشوری جزیره‌ای در جنوب هندوستان است که هر ساله مسافران بسیاری از آن دیدن می‌کنند و تلاش‌های بسیاری که برای توسعه صنعت گردشگری در آن انجام می‌شود، هر ساله بر محبوبیت تور سریلانکا می‌افزاید. ترکیب طبیعت بکر و غنای فرهنگی در این سرزمین بسیار خاص است و با وجود وسعت کم، تنوع بسیاری دارد. لذت بردن از تمام این جذابیت‌ها نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق در سفر و آگاهی از ویژگی‌های این کشور است.

محبوبیت سریلانکا بین گردشگران روز افزون است، زیرا این کشور در زمینه گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و دلیل اصلی علاقه‌مندی گردشگران به تور سریلانکا، دلایل متعددی دارد که در ادامه تعدادی از آنها را بررسی می‌کنیم. به جز این دلایل، ممکن است هر کس با توجه به علاقه یا بودجه سفرش، سریلانکا را برای سفر انتخاب کند. دلایلی که در ادامه آمده، از پرتکرارترین عوامل سفر به سریلانکا بین مسافران بودند.

بهترین زمان برای سفر به سریلانکا

 

شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد که نقاط مختلف کشور کوچکی مثل سریلانکا در طول یک روز یا یک ماه آب و هوایی متفاوت داشته باشند،

 

اما به دلیل اینکه آب و هوای سریلانکا از دو موسم مجزا تأثیر می‌پذیرد و در برخی بخش‌ها تفاوت ارتفاع وجود دارد، هر قسمت ویژگی‌های اقلیمی خودش را دارد.

 

بنابراین برای تعیین بهترین زمان سفر به سریلانکا، ابتدا باید بدانید که به کدام نقطه از این کشور قرار است سفر کنیم.

 

از کدام شهرهای سریلانکا دیدن کنیم؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که مسافران این جزیره را به مطالعه راهنمای سفر به سریلانکا وا می‌دارد، این است که در سفر به سریلانکا از کدام شهر‌ها دیدن کنیم؟ در سریلانکا چند شهر مهم و توریستی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم تا مطابق با علایق و سلیقه خود، بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید.

کلمبو                کندی            بنتوتا

ویزای سریلانکا

گردشگران ایرانی برای دریافت ویزای توریستی سریلانکا، نیازی به مراجعه به سفارت این کشور ندارند و می‌توانند به صورت آنلاین این ویزا را دریافت کنند. همچنین، اخذ ویزا به هنگام رسیدن به فرودگاه نیز امکان پذیر است که ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

با داشتن ویزای توریستی، حداکثر تا 30 روز می‌توانید در سریلانکا باشید و مهلت استفاده از آن بعد از 180 روز به پایان می‌رسد.

برای اخذ آنلاین ویزای گردشگری سریلانکا دو هزینه را خواهید پرداخت که هزینه خدمات و هزینه دولت نام دارند. به ویزایی که به صورت آنلاین اخذ می‌شود، ویزای الکترونیکی می‌گویند. برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای الکترونیکی سریلانکا به شرح زیر است:

 

ویزای سریلانکا.jpg

ویزا

 

مدارک شناسایی

فرم تکمیل شده آنلاین

پاسپورتی که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد

بلیط بازگشت از سریلانکا و مدارک رزرو هتل

حداقل دو قطعه عکس

خرید در سریلانکا

خرید خدمات، سوغاتی، ملزومات سفر و غیره بخشی جدایی ناپذیر و صد البته مهم در هر سفر است که عدم آگاهی از جزئیات و راهکارهایش، ممکن است مشکلات گوناگونی ایجاد کند؛ به همین دلیل این قسمت از راهنمای سفر به سریلانکا را به نکات مربوط به خرید در این جزیره اختصاص می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید