کلمبو

کلمبو (Colombo) بزرگ ‌ترین شهر و پایتخت تجاری سریلانکا است و در کرانه ی غربی جزیره و نزدیک پایتخت سیاسی سری لانکا قرار دارد. کلمبو شهری شلوغ و پرهیاهوست که در آن زندگی مدرن و بناهای استعماری پیوندی تماشایی را به وجود آورده اند.

وهمچنین

تنوع قومی و فرهنگی از آن شهری متنوع ساخته که به غیر از افرادی از شرق آسیا اروپاییان زیادی هم در آن زندگی می کنند.

کلمبو

تعدادی از جاذبه های این شهر را معرفی می کنیم:

منطقه کلمبو فورت(Colombo Fort)

منطقه کلمبور فورت که در بین بندر کلمبو در شمال و دریاچه «برا» در جنوب قرار دارد به قلب کلمبو معروف است.

پرتغالی ها بعد از فتح این شهر قلعه خودشان را در این منطقه درست کردند این قلعه بعدها توسط هلندی ها اشغال شد اما سرانجام بریتانیا در اواسط قرن ۱۹ بعد از فتح شهر آن را نابود کرد. امروز این ناحیه قلب تجاری و مالی شهر است و هتل های بین المللی زیادی دارد.

کلمبو مهم ترین شهر سریلانکا | دیدنی های شهر کلمبو

کلمبو-پارساگشت

بازار پتا (Pettah)

در شرق منطقه فورت، بازار پتا قرار گرفته؛ بازاری شلوغ و پر از چیزهای جالب برای خرید. در اینجا کوچه ها و خیابان های پرپیچ و خمی می بینید که در آن ها پارچه، طلا و نقره، عتیقه جات، ادویه، میوه و سبزیجات، وسایل الکتریکی ، لباس و کفش به فروش می رسد.

هر چیزی که به دنبالش باشید در بازار پتاه پیدا می کنید فقط تخفیف گرفتن را فراموش نکنید.

یکی از بهترین خیابان های این ناحیه برای خرید و گشت و گذار خیابان دریاست که در بخش شمال شرقی پتا قرار دارد و مکان های مقدس و کارگاههای طلافروشی زیادی دارد.

موزه دوره هلندی ها

موزه در نیمه دوم قرن ۱۷ ساخته شد و از معدود بناهای به جای مانده از حکومت هلندی هاست.

این موزه که در اطراف پنا قرار دارد با بازارها و مغاره های قدیمی احاطه شده و در آن می توانید مجموعه هایی از سکه، اسلحه، سفال، مبلمان دوره هلندی و … را ببینید. این موزه از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ باز است.

ساختمان قدیمی پارلمان

ساختمان در منطقه فورت قرار دارد و یک عمارت با معماری نئوگوتیک است که در دوره استعماری بریتانیا ساخته شد و از سال ۱۹۳۰ به مدت ۵۳ سال محل قانونگذاری جزیره بود.

جاذبه ها و دیدنی های کلمبو، سریلانکا

ساختمان قدیمی پارلمان

گالری ملی هنر

گالری که در گوشه ای از پارک «ویهاناهادوی» قرار دارد تعدادی از پرتره های شخصیت های مهم سریلانکا را در خود جای داده است.

 

 

 

شهر تاریخی گاله | Old Town Of Galle

 

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کلمبو و همچنین سریلانکا که ردپای هلندی ها را می توان به وضوح در آن دید .

شهر قدیمی گاله است که هلندی ها آن را در قرن 16 میلادی ساختند تا در برابر هجوم دشمنان مقاومت کنند .این شهر قدمی هلندی در حدود 2 ساعت با کلمبو فاصله دارد و اگر زمانی به سریلانکا سفر کردید حتما از آن دیدن کنید .

غار دامبولا | Dambulla Cave

غار دامبولا

غار طلایی دامبولا شاید مهم ترین جاذبه گردشگری سریلانکا به شمار رود چرا که این قار 22 قرن است که محلی برای برگزاری مراسم مذهبی آئین بودا بوده است و همواره مرکز توجه قرار داشته است .

جالب است بدانید که این غار همچنین بزرگ ترین و سالم ترین غار سریلانکا به شمار می رود و داخل غار می توانید نقاشی های دیواری منحصربفردی را مشاهده نمایید که بی نظیر هستند

دورتادور غار هم 150 مجسمه چیده شده که به زیبایی های آن افزوده است.

 

از دیگر جاذبه های گردشگری کلمبو می توان به شهر باستانی پلونارووا و جنگل حفاظت شده سیناراجا اشاره کرد که هر کدام از این جاذبه ها به تنهایی ارزش وقت گذاشتن و دیدن را دارند .

شهر تاریخی آنوراداپورا | Anuradhapura

آنوراداپورا در فاصله 2 ساعتی از کلمبو قرار دارد و جالب است بدانید که این شهر باستانی که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری سریلانکا و کلمبو است.

نخستین پایتخت باستانی سریلانکا بوده و امروزه یکی از مراکز مهم مذهبی این جزیره به شمار می رود .

بسیاری از گردشگران برای بازدید از این شهر تاریخی به کلمبو سفر می کنند و از معابد و مکان های تاریخی و مذهبی آن بازدید می نمایند ، لازم به ذکر است که این شهر تاریخی در کنار رود مالواتو واقع شده است .

کلمبو مهم ترین شهر سریلانکا

شهر تاریخی آنوراداپورا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید