مسکو

شهر مسکو پایتخت روسیه و بزرگ ترین شهر در قاره اروپا نقش مهم و اساسی در توسعه این کشور و جهان داشته است.

 

بناها و معماری های زمان امپراتوری روسیه هنوز در شهر باقی مانده اند که بازسازی های بسیاری روی آن ها صورت گرفته است و به شهر مدرن اروپایی به سبک روسی تبدیل شده است.

جاذبه‌های دیدنی شهر مسکو

این شهر به دلیل معماری، به ویژه ساختمان‌های تاریخی آن مانند کلیسای جامع سنت باسیل به سبک معماری روسی با نمای بسیار تزئین شده و رنگارنگ بسیار مشهور است. در مرکز شهر مسکو، کاخ کرملین به عنوان بنایی از نمادگرایی و تاریخ این شهر قرار گرفته است.

علاوه بر این کاخ، با سفر به شهر رنگارنگ و شاد مسکو می توانید از آثاری همچون کلیسای جامع مسیح منجی، بنای یادبود فتح فضا و آرامگاه لنین بازدید کنید

Moscow Kremlin – کاخ های کرملین شهر مسکو

یکی از جاذبه های معروف در مسکو کاخ کرملین است که پربازدیدترین نقطه در این شهر است. این کاخ در قسمت شرقی میدان سرخ قرار دارد و میزبان تزارهای روسیه بوده است. کرملین دارای پنج کاخ و چهار کلیسای جامع است که دور تا دور آنها توسط دیوار و برج های کرملین محاصره شده است.

دیوارهای کرملین و برج های آن توسط طراحان ایتالیایی ساخته شده است و بزرگترین کاخ این مجموعه کاخ بزرگ کرملین است که دارای 700 اتاق است و در قرن 19 میلادی ساخته شده است و  محل اسکان روسای جمهور روسیه است.

undefined

شهرمسکو-پارساگشت

Red Square – میدان سرخ شهر مسکو

میدان سرخ ، میدان اصلی مسکو است که خیابان های اصلی و بزرگراه های روسیه به این میدان متصل می شوند. میدان سرخ قلب کشور روسیه است و وقایع تاریخی بسیاری را در سینه خود محفوظ کرده است.

میدان سرخ مسکو | سلام پرواز

میدان سرخش

Tretyakov Gallery – گالری ترتیاکوف

اگر به دنبال یک موزه ی تاریخی و هنری در مسکو هستید ،به گالری یا موزه ترتیاکوف بروید پاول میخایلوویچ ترتیاکوف ،بازرگان روسی ، در سال 1851 توانست با جمع آوری این گالری در طول سال ها این اثر تاریخی و هنری را به نام خود ثبت کند.

گالری ترتیاکوف مسکو، کلکسیونی از شاهکارهای هنری

گالری ترتیاکوف

Zero Kilometer Moscow – کیلومتر صفر مسکو

کیلومتر صفر مکانی در اغلب کشورها در پایتخت هاست که از طریق آن فاصله ی دیگر کشور ها را با کشور مورد نظر می سنجند اما دست قضا بر این شده که در روسیه و مسکو این مکان به جاذبه ای گردشگری تبدیل شود. مردمی که از این مکان دیدن می کنند عقیده های جالبی دارند.

نقطه صفر مسکو چیست و کجا قرار دارد؟

کیلومتر صفر مسکو

Cathedral of St.Basil – کلیسای جامع سنت باسیل

یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری شهر مسکو و نماد کشور روسیه کلیسای سنت باسیل است که 450 سال  قدمت دارد و به دستور ایوان مخوف درقرن 16 و به منظور بزرگداشت پیروزی روسیه در برابر لهستان در میدان سرخ مسکو ساخته شده است.

سنت باسیل شاهکار هنر ارتودوکس بحساب می آید و گنبدهای رنگارنگ این کلیسا بسیار اعجاب انگیز است .

۵ واقعیت جالب در مورد کلیسای جامع سنت باسیل مسکو - چمدان - رسانه سفر، گردشگری و میراث فرهنگی

کلیسای جامع سنت باسیل

 Moscow Metro – متروی مسکو

متروی مسکو از دیدنی ترین ایستگاه های مترو جهان است که مانند یک تابلوی  نقاشی های زیبا است . معماری متروهای مسکو بر روی تاریخ و فرهنگ این کشور تمرکز دارد و در طراحی ایستگاه های آن از نقش های برجسته ، حاشیه های زینتی ، سنگ های مرمر ، مجمسه های برنز ، شیشه های رنگی و موزاییک های زیادی استفاده شده است.

متروی مسکو که یکی از قدیمی ترین خطوط متروی شهری در جهان به حساب می آید دارای ساختار ریلی عجیب و هوشمندانه است و ساخت آن به سال 1930 باز می گردد.

مترو مسکو - روسیه

متروی مسکو

Bolshoi Theatre – تئاتر بولشوی 

یکی از تئاترهای تاریخی و قدیمی مسکو بولشوی می باشد که در آن اپرا و باله برگزار می گردد.

تئاتر بولشوی روسیه

تئاتر بولشوی

بازدید از بام مسکو ( تپه گنجشکها ) 

تپه گنجشک ها بخشی جدا نشدنی از گذشته، حال و آینده پایتخت روسیه است. زمانی تاتارها، مغول‌ها، لهستانی‌ها و ارتش کریمه بر بلندای آن ایستاده و به دنبال راهی برای فتح این شهر بزرگ و غنی می‌گشتند.

نام این تپه (vorobyovy-gory) را از دهکده‌ای گرفتند که در ایام قدیم در آن حوالی وجود داشت. بنا بر اسناد تاریخی، در اواخر قرن ۱۵ شاهزاده سوفیا این دهکده را از کشیشی ارتدوکسی به نام «وروبی» (Vorobey) خریداری کرد.

این دهکده کم کم تبدیل به یک عمارت و سپس به اقامتگاه تابستانی تزارها شد. الکساندر اول قصد ساخت یک کلیسای جامع بزرگ و باشکوه را در اینجا داشت که متأسفانه هرگز آن را عملی نکرد.

تپه گنجشک ها - بام مسکو

بام مسکو ( تپه گنجشکها )

درست روبه‌روی پارک تپه گنجشک می‌توانید مجموعه المپیک «لوژنیکی» (Luzhniki)، با بزرگ‌ترین استادیوم در روسیه و اروپا را ببینید. این مکان فقط برای ورزش‌های مختلف استفاده نمی‌شود بلکه برای رویدادهای فرهنگی و اجراهای موسیقی نیز از آن بهره می‌گیرند.

در سال ۱۹۸۰، مسابقات المپیک تابستانی در اینجا برگزار شد و اکنون طرفداران جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ برای این رویداد بسیار هیجان زده هستند. ستارگان موسیقی غرب مانند مایکل جکسون، U2، «میوز» و غیره در اینجا اجرا داشته‌اند.

تپه گنجشک ها - بام مسکو

ساختمان المپیک

آسمان خراش های هفت خواهران مسکو

آسمان خراش‌های هفت خواهران مسکو مجموعه‌ای از هفت آسمان‌خراش است که به سبک معماری استالینیستی ساخته‌ شده‌ است (به این ساختمان‌ها هفت خواهران استالین نیز می‌گویند). این بناها شاید مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار نگیرند اما یادگارهایی از دوران گذشته‌ی روسیه است و رویدادهای مختلف سیاسی و تاریخی را به یاد می‌آورد.

این ساختمان‌های هفت‌گانه از ساختمان اصلی دانشگاه دولتی مسکو، مجتمع مسکونی در بلوار کاتلنیچسکایا، هتل اوکراین، ساختمان وزارت خارجه روسیه، مجتمع مسکونی در میدان کودرینسکایا، ساختمان اداری مسکونی برج دوشکین نزدیک دروازه‌های سرخ و هتل لنینگراد تشکیل شده است.

آسمان خراش های هفت خواهران مسکو کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

خوشمزه ترین غذاهای مسکو

خرید تور مسکو و سفر به این شهر یک فرصت عالی برای تجربه غذاها و دسرهای بی نظیر روسی است. مواد اولیه بسیاری از غذاهای روسی بسیار غنی و مقوی هستند.

روس‌ها از نمک و روغن برای تهیه غذاهایشان به مقداری بسیار کمی نیز استفاده می‌کنند. از جمله لذیذترین خوردنی های مسکو می توان به بورش، بلینی، پاستیلای کولومنا و چاک چاک اشاره کرد.

خرید در سفر به مسکو

مراکز خرید بزرگ بسیاری

در سراسر شهر مسکو وجود دارد اما سه مورد از این مراکز خرید در سفر به مسکو برای گردشگران جذابیت بیشتری داشته است. مراکز خرید GUM، TsUM و Detsky Mir که در فاصله کمی با یکدیگر قرار دارند. مرکز خرید GUM یکی از قدیمی‌ترین و لوکس‌ترین فروشگاه‌های کشور مشهور به سقف شیشه‌ای است انواع فروشگاه‌های لوکس، سوپر مارکت بزرگ و چندین رستوران و کافه در این مرکز خرید وجود دارند. TsUM یکی دیگر از مراکز خرید باقی مانده از دوران قبل از انقلاب است که پر از بوتیک‌های لباس مجلسی و رستورانی بزرگ در پشت بام است. Detsky Mir را می‌توان مرکز خریدی برای کودکان دانست. هر آنچه که در سفر به مسکو قصد دارید برای کودکتان بخرید را می‌توانید اینجا خریداری کنید.

برای خرید مواد غذایی هم دو بازار معروف در شهر مسکو وجود دارند که خالی از لطف نیست در سفر به مسکو به آنها سری بزنید. Danilovsky Market که علاوه بر مواد غذایی بخش‌هایی مثل غرفه‌های مد و عتیقه فروشی هم دارند. قیمت مواد غذایی در بازار Usachevsky کمی گران‌تر است. اما محصولات کشاورزی تازه مثل پنیرهای محلی و گوشت‌های تازه را می‌توانید از این بازار بخرید.

بازار محلی ایزمالوفسکی با دیوارهای و گنبدهای رنگارنگ از مراکز خرید ارزان در مسکو است که برای خرید و دیدن تاریخ باهم در سفر به مسکو است. انواع کافی شاپ و رستوران و غرفه‌های فروش لوازم دست دوم در بازار ایزمالوفسکی پیدا می‌شوند.

اگر به عتیقه‌ها علاقه دارید می‌توانید عتیقه‌هایی عالی را در Antikvarnaya Lavka بخرید. از کتاب‌های نفیس گرفته تا مجسمه و نقاشی. اما قیمت‌ها بسیار بالاست. راستی حواستان به قوانین خروج عتیقه از کشور روسیه باشد.

وقتی از سفر به مسکو برگشتید مطمعنا خیلی از دوستان و آشنایان منتظر سوغاتی هستند. از کجا می‌توانید این سوغاتی‌ها را بخرید؟

اگر دوست دارید از لباس‌های طراحان روسی با شهرت جهانی سوغاتی بخرید برند Gosha Rubchinskiy گزینه خوبی است. یکی از بازارهایی که می‌توانید این برند را از آن خریداری کنید KM20 است. بهترین لباس‌ها از مارک‌ها و برند‌های داخلی و خارجی در این بازار پیدا می‌شوند. طبقه دوم مرکز خرید GUM هم به فروش محصولات مد روسی اختصاص دارد. ولی اگر دوست دارید از سفر به مسکو از صنایع دستی سوغاتی بخرید به فروشگاه Zaporozhets در مرکز خرید Flakon سر بزنید. بازار‌های خیابانی در اربات قدیم (Old Arbat)، Sparrow Hills، بازار Izmailovsky و بازار میدان سرخ (Red Square Market) هم مراکز خرید ارزان در مسکو هستند که می‌توانید انواع سوغاتی‌ها را از آنجا بخرید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید