سن پترزبورگ

نقشه شهر سن پترزبورگ

نقشه شهر سن پترزبورگ

تور سن پترزبورگ پس از مسکو دومین شهر بزرگ روسیه می‌ باشد که در شمال‌ غرب این کشور واقع شده‌ است و همچنین پرجمعیت ‌ترین شهر اروپا پس از لندن پاریس و مسکو است .

سن پترزبورگ شهری است که برای سالیان طولانی پاتیخت کشور روسیه بوده است ،سنت پترزبورگ به دلیل معماری منحصر به فردی که دارد به ونیز شمالی نیز معروف است.این شهر برای فضای خاص و خلاقانه ای که دارد هنرمندان، شاعران و افراد زیادی را به خود جذب می کند.

بی شک سن پترزبورگ را باید یکی از جذاب ترین شهرهای اروپایی برشمرد که سفر به آن را میتوان به هر شخصی توصیه کرد.

 

 

حقایق جالب در مورد شب ‌های سفید سنت پترزبورگ :

سنت پترزبورگ

شب های سفید سن پترزبورگ

یکی از بزرگترین فستورال و جشن هایی که سالانه در سنت پترزبورگ برگزار می شود، فستیوال شب های سفید روسیه است.

بسیاری اهمیت و بزرگی این فستیوال را با دیگر مراسم های برگزار شده در این شهر مقایسه نمی کنند زیرا، اصلا قابل قیاس نیستند.

کمی قبل تر از بروز این پدیده و تا چند وقت بعد از آن، شهر سنت پترزبورگ بیش از هر وقت دیگری شلوغ می شود.

زمانی که شب های سفید در روسیه فرا می رسد شهرهایی که این پدیده در آن ها به وقوع می پیوندد، اصلا چراغ های معابر خود را روشن نمی کنند و نزدیک به ۱ ماه این چراغ ها کاملا خاموش هستند.

یکی از کارهای جالبی که مردم روسیه در زمان شب های سفید انجام می دهند این است که سعی می کنند که برنامه هایشان را به صورتی تنظیم کنند که بتوانند شب ها و در زمانی که آسمان کاملا سفید رنگ است به پیاده روی های طولانی در خیابان هایی که به خواب رفته و خلوت است، بپردازند

شهر فوتبال

شهر سنت پترزبورگ پایتخت معروف مسابقات ورزشی در روسیه است. در سال 2018 این شهر یکی از شهر هایی بود که مسابقات جام جهانی فوتبال برگزار شد.

موزه آرمیتاژ

این موزه دارای 3 میلین اثر هنری است که البته همه به صورت هم مزمان نمایش داده نمی شوند، یکی از بزرگترین موزه های جهان و از قدیمی ترین نگارخانه های هنری و موزه های تاریخ و فرهنگ بشری در جهان است.

موزه ارمیتاژ و تاکید بر هنر ایران

قصر پیترهوف

واقع در حومه شهر دوم روسیه یعنی سنت پترزبورگ است. زمینه ها و معماری کاخ پیترفف یک نمایش بسیار معروف از طراحی و سبک باروک است و یکی از مهم ترین جذابیت های گردشگری در روسیه محسوب می شود.

سنت پترزبورگ

باغ زیبای تابستانی سنت پترزبورگ

باغ تابستانی سنت پترزبورگ را قطعه ای از بهشت می نامند. باغ تابستانی summer garden یا Ле́тний сад یکی از زیباترین و رویایی ترین مکان های دیدنی و توریستی شهر پیتر مقدس می باشد.

سنت پترزبورگ

مراکز خرید در سن پترزبورگ

مقالعه مناسب برای کسانی که به روسیه سفر میکنند و اطلاعاتی از مراکز خرید در تور سنت پترزبورگ ندارند . مراکز خرید در شهر زیبا و توریستی سن پترزبورگ بسیار شبیه مراکز خرید کشور های غربی میباشند.

برند های داخلی و خارجی لاکچری و لوکسی بسیاری را در این مغازه‌های در کنار هم می ‌بینید.بیشتر این مراکز خرید دارای کافه، رستوران و مراکز سرگرمی هستند.به ‌عنوان مثال در ۳۰ کیلومتری جنوب سن پترزبورگ اوت لت النتون پرمیوم (Ellenton Premium) مجموعه‌ای از مغازه‌های عالی برای خرید است.

مرکز تفریحی و خرید گراند کانیون در سن پترزبورگ :

این فروشگاه در  ۱۱ فوریه ‌ی سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را با مساحتی بالغ بر ۷۵ هزار مترمربع در منطقه‌ی شمالی سن پترزبورگ آغاز کرد. تعداد مغازه‌ های این مرکز بسیار زیاد و با پوشش دهی تمام وسایل مورد نیاز برای بک فرد میباشد . از فروشگاه‌های لباس و کفش گرفته تا عطر و جواهر و لوازم خانگی برقی در گراند کانیون به‌فروش می‌رسد.

حتی مغازه‌هایی نیز به‌عرضه‌ی اقلام ساختمانی و نوسازی منزل،‌ مبلمان و محصولات خانگی اختصاص دارد. علاوه‌بر ۹ سالن سینمایی بانام سینما پارک با ۲۲۰۰ صندلی،‌ مرکز تفریحی خانوادگی «کریزی پارک»، چندین کافه و رستوران نیز در این مجموعه فعالیت می‌کنند. به‌طورکلی ۱۳۰ مغازه در ابعاد مختلفی از ۵۰ مترمربع تا ۹ هزار مترمربع در این مرکز خرید وجود دارد.

مرکز خرید گرند کانیون سنت پترزبورگ | Grand Canyon | بیسان گشت

دانشگاه ها

دانشگاه ملی سنت پترزبورگ (SPBSU)

رشته پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه با استاندارد های بسیار بالا و سطح اعتبار جهانی به دو زبان انگلیسی و روسی قابل ارائه می باشد. اما در مورد دانشگاه ملی سنت پترزبورگ ، حدود ۳۰۰ سال قبل تزار پیتر کبیر به جرات می توان گفت زیبا ترین شهر اعصار را بنا نهاد.

سنت پترزبورگ

دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ (St. Petersburg Polytechnic University)

خیلی سخت است، انتخاب بین دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ و دانشگاه پلی تکنیک بائومان مسکو دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ به نام دانشگاه پتر کبیر در سال ۱۸۹۹ در شهر بسیار زیبا، تاریخی و رویایی سنت پترزبورگ تاسیس شد. حتما می دانید که دانشگاه پلی تکنیک در پایتخت فرهنگی و مهندسی روسیه قرار دارد.

سنت پترزبورگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید