بالی

نقشه شهر بالی

نقشه شهر بالی

تور بالی جزیره‌ خدایان ، جزیره کوچکی از بزرگ ‌ترین مجمع‌ الجزایر جهان است که در بزرگ ‌ترین کشور مسلمان جهان یعنی تور اندونزی قرار دارد .

 

این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند داده است که سبب شده از این رو آب و هوایی بسیار متفاوت دارد .

 

 

این جزیره جمعیتی بیش از سه میلیون نفر داشته است که اکثر آن‌ها اهل اندونزی هستند اما در سال‌های اخیر به دلیل رشد فراوان صنعت گردشگری بسیاری از استرالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت کرده اند و باعث افزایش بیشتر جمعیت گردیده است.

بهترین زمان برای سفر به بالی، ماه‌های آوریل، مه، ژوئن و سپتامبر است

جاهای دیدنی بالی

معبد تاناه لوت

آدرس: برابان، کدیری، ۲۰ کیلومتری شمال غربی کوتا

معبد تاناه‌ لوت کجاست

معبد تاناه‌ لوت

معبد تانا لوت، یکی از نمادین‌ترین معابد در بالی به شمار می‌رود. این معبد در کنار دریا و روی یک صخره قرار گرفته است و پیرامون آن را نیز موج‌های خروشان فرا گرفته‌اند. برای مردم جزیره بالی،‌ این معبد، یکی از مقدس‌ترین معابد دریایی به شمار می‌رود.

به هنگام غروب آفتاب، بسیاری از ساکنان محلی و گردشگران در این محل جمع می‌شوند تا به تماشای غروب آفتاب بنشینند.

کوه باتور

  • آدرس: منطقه کینتامانی، فاصله یک ساعته با اوبود، کوه باتور
    جاهای دیدنی جزیره بالی

    کوه باتور

    هر روزه، بسیاری از افراد در تاریکی راهی «کوه باتور» می‌شوند تا در ارتفاع ۱,۷۰۰ متری، به تماشای طلوع خورشید بنشینند. پیرامون این کوه را فضایی سرسبز و پوشیده از مه فرا گرفته است.

  • این آتشفشان مقدس و فعال، در منطقه کینتامانی در کوه‌های مرکزی بالی قرار دارد و با یک ساعت رانندگی از اوبود می‌توان به آن دسترسی داشت.
  • جنگل میمون اوبود

    • آدرس: شهر اوبود، جنوب شهر و در فاصله ۱۰ دقیقه‌ای

    جاهای دیدنی جزیره بالی

  • جنگل میمون اوبود به‌عنوان پناهگاه مقدس میمون‌ها نیز شناخته می‌شود و یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری در اوبود به شمار می‌رود. علاوه بر این، اگر از علاقه‌مندان به حیوانات و عکاسی هستید، این مکان، انتخاب بسیار خوبی است.
  • علاوه بر میمون‌هایی که در این منطقه زندگی می‌کنند، مناظر جنگلی آن بسیار زیبا و دلنشین است. مسیرهای مختلفی وجود دارند که گردشگران را به درون اعماق جنگل می‌برند.
  • در این میان، علاوه بر درختان بسیار بزرگ، مجسمه‌ها و معابد باستانی نیز به چشم می‌خورند که یک حس افسانه‌ای و اسرارآمیز دارند.

ساحل نوسا دوا

  • آدرس: جنوب جزیره بالی

Nusa Dua Beach Hotel & Spa نوسا دوا | مقایسه قیمت و رزرو + عکس، آدرس و نظرات کاربران

ساحل «نوسا دوا»، یکی از بهترین سواحل بالی به شمار می‌رود. اگر به‌دنبال آن هستید تا از شلوغی جزیره بالی بگریزید، بهترین مکان، ساحل «نوسا دوا» است. در این ساحل، امکانات رفاهی و مجللی وجود دارند .

که در نقاط مختلف ساحل قرار گرفته‌اند. شنا کردن، موج‌سواری، آفتاب گرفتن و… از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توان در ساحل «نوسا دوا» انجام داد.

دره سایدمن

  • آدرس: اوبود، شمال شرقی اوبود
بالی کجاست؟ | همه چیز درباره جزیره بالی اندونزی - کجارو

دره سایدمن

 

دره سایدمن، در شمال شرقی اوبود قرار دارد و حس و حال قدیم جزیره بالی را منتقل می‌کند. روستاهای ساکت در میان این دره پر از مزارع پلکانی برنج قرار گرفته‌اند.

پس زمینه نیز کوه «آگونگ» دیده می‌شود که در پشت ابرها پنهان شده است. گردش در میان این روستاها و مزارع برنج، درک بهتری از فرهنگ و زندگی مردم بالی را به گردشگران و مسافران منتقل خواهد کرد.

آبشار سکومپول

  • آدرس: منطقه سینگاراجا، بولیلینگ، آنتوران
جاهای دیدنی جزیره بالی

آبشار سکومپول

برای بسیاری از افراد، آبشار سکومپول به‌عنوان زیباترین آبشار جزیره بالی شناخته می‌شود. این آبشار در حقیقت مجموعه‌ای از هفت آبشار طبقه‌ای است که در میان صخره‌های پوشیده از مراتع و جنگل‌ها رو به پایین حرکت می‌کنند.

مسیرهای زیادی برای دسترسی به این آبشار وجود دارد و بهتر است که همراه داشتن یک راهنمای کاربلد را مدنظر داشته باشید. علاوه بر تماشای این آبشار، می‌توان به تماشای مزارع برنج و روستاهای متنوع اطراف آن نیز پرداخت.

تفریحات پارک آبی واتربوم بالی

پارک آبی واتربوم بالی

تفریحات پارک آبی واتربوم بالی

 

بیش از ۱۰۰ وسیله تفریحی مدرن در این پارک ۳.۸ هکتاری گنجانده شده تا هر فرد با هر سلیقه و سنی قادر باشد تفریحی مهیج و مفرح را برای خود بیابد.

وجود سه سرسره طویل، مارپیچ و پرشتاب که به دلیل شباهت ظاهری که به مارها دارند، با اسامی پیتون، افعی و بوآ نامگذاری شده اند، نوید لحظاتی خوش و فرح بخش را در این پارک به بازدیدکنندگان می دهد.

از دیگر سرسره های هیجان انگیز این پارک می‌توان به سرسره های سوپربل، کلایمکس، پیچ دابل، سقوط پرشیب، بومرنگ، توئین ری سِز، فانتستیک، تند و درنده و پایپ لاین اشاره کرد.

اما وجه تمایز این پارک با دیگر پارک های آبی این است که پارک واتربوم بالی صرفا به ارائه سرسره هایی هیجان انگیز بسنده نکرده، بلکه برای سرگرم ساختن بازدیدکنندگان پا را فراتر گذاشته و با استفاده از ابتکار و خلاقیت، طیف وسیعی از تفریحاتی مهیج را برای بازدیدکنندگان ابداع کرده است: از شبیه ساز موج سواری گرفته تا بازی های هیجان انگیزی چون یوروبانجی و واتر بلستر، هرآنچه برای گذراندن روزی پرنشاط و خاطره انگیز بدان نیاز داشته باشید، در این پارک تفریحی شگفت انگیز برای شما فراهم شده است

جشنواره هنرهای بالی

هنرهای بالی هر ساله از دومین شنبه ماه ژوئن تا دومین شنبه ماه ژوئیه برگزار می‌شود. این جشنواره با رژه‌های بزرگ خود شناخته می‌شود، رژه‌هایی که معمولا در میدان «پوپوتان» در «دنپاسار» برگزار می‌شوند.

جشنواره بادبادک بالی

جشنواره بادباک بالی، یکی از جشن‌های سالانه این جزیره است؛ در این جشنواره، یکی از نمادهای فرهنگی بالی یعنی بادبادک سنتی بالی جشن گرفته می‌شود.

مردمان این جزیره، هر ساله منتظر این جشنواره هستند و بادبادک‌های سنتی و روستایی زیادی در کنار بادبادک‌های مدرن در این جشنواره به پرواز درمی‌آیند.

معمولا در فصل بارانی جزیره بین ماه‌های ژوئن و اوت برگزار و تاریخ دقیق آن نیز با توجه به وضعیت آب‌وهوایی اعلام می‌شود.

جشنواره گالونگان و کونینگان

«گالونگان»، مهم‌ترین جشنواره بالی به شمار می‌رود. این جشنواره در کل جزیره برگزار می‌شود و یک رویداد سالانه است که مصادف با سال «ووکو» است.

باور بر این است که در طی این رویداد ۱۰ روزه، تمام خدایان بالیایی به زمین می‌آیند. در جشنواره‌ گالونگان، روستا به روستا و معبد به معبد، به جشن می‌پردازند.

در این جشنواره، مردم بهترین لباس‌ و جواهرات خود را بر تن می‌کنند. آخرین روز این جشنواره نیز مهم‌ترین روز آن به شمار می‌رود؛ آخرین روز به‌عنوان «کونینگان» نام دارد و اوج این جشنواره است. این روز خاص، روز عبادت و اجرای مراسم‌های مذهبی است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید