باتومی

بندر باتومی گرجستان روی نقشه | مرین‌پرس

یکی از مقاصدی که بسیار مورد توجه قرار گرفته، کشور گرجستان و به‌خصوص شهر ساحلی باتومی در این کشور است که معمولا گردشگران از طریق تور باتومی به این شهر سفر می‌کنند.

جالب است بدانید ایرانیان برای اقامت توریستی در گرجستان، نیاز به ویزا گرفتن ندارند و می‌توانند بدون ویزا، اقامتی 45 روزه در این کشور زیبا داشته باشند. در راهنمای سفر به باتومی قصد داریم معرفی کوتاهی از شهر باتومی و جاذبه‌های گردشگری آن داشته باشیم،

 

جاذبه های دیدنی باتومی

 دریاچه نوریگلی باتومی

یکی از مناطق دیدنی شهر باتومی که رفتن به آنجا آرامش خاصی به انسان می‌دهد، دریاچه  نوریگلی است. این دریاچه بسیار زیبا از آب‌های زیرزمینی تشکیل شده است و در کنار دریاچه می‌توانید دوچرخه سواری کنید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید.

بهترین هتل های باتومی

دریاچه نوریگلی باتومی

 اسکی در حومه باتومی

جالب است بدانید که بلندترین قله اروپا تنها ۲۰۰ کیلومتر با باتومی فاصله دارد و باتومی به وسیله کوه‌ها احاطه شده است و اسکی در این شهر بسیار رایج است. هنگام فرود آمدن در شهر آن چه از بالا میبینید شامل ساحل، شهر و کوه‌ها هستند. در واقع اسکی یکی از رایج‌ترین دلایل سفر به باتومی در فصل زمستان است.

اسکی در باتومی

اسکی در حومه باتومی

مجسمه عشق

این مجسمه در واقع دو سازه فلزی است از شمایل یک زن و مرد هستند که در کنار دریا واقع شده است. این دو مجسمه نماد عشق پسری به نام علی اهل آذربایجان است که عاشق دختری گرجی و مسیحی به نام نینو می‌شود. طبق داستان خانواده‌ها با عشق آنان مخالفت می‌کنند و آن دو مجبور می‌شوند از هم جدا شوند ولی دوری هم را نمی‌توانند تحمل کنند و دق کرده و از دنیا می‌روند تا در دنیایی دیگر به هم برسند.

مجسمه عشق

میدان اروپا باتومی

میدان اروپا باتومی میدان اصلی شهر به‌شمار می‌رود و با ساختمان‌های قدیمی و بناهای مدرن امروز احاطه شده است. یکی از جذابیت‌های میدان اروپا مجسمه مد‌ه‌آ و دیگری برج ساعت نجومی آن است که علاوه بر چک ساعت، می‌توانید از وضعیت ماه، خورشید و دیگر سیارات مطلع شوید. تعدادی کافه، رستوران و کتاب‌فروشی نیز در فاصله کمی از میدان قرار دارند.

میدان اروپا باتومی

تندیس مدیا (Medea Monument)

تندیس مدیا، مجسمه‌ای زیبا در یکی از مناطق جذاب در شهر باتومی است. «مدیا» نام شاهزاده‌ای در اساطیر و داستان‌های یونان است که اهل «کولخیس» در کشور گرجستان بوده است. هنگامی که «یاسون» (Jason) برای پیدا کردن «پشم زرین» به «کولخیس» می‌آید، مدیا عاشق او می‌شود و به او در یافتن «پشم زرین» کمک می‌کند. در راه یافتن پشم زرین، این دو با هم می‌گریزند و مخفیانه ازدواج می‌کنند.

بعدها «یاسون»، «مدیا» را رها می‌کند تا با دختر «کرئون» (Creon) ازدواج کند، سپس مدیا از شدت حسادت و خشم، دختر کرئون، خود کرئون و فرزندان خود را می‌کشد.

مجسمه زنی بر فراز شهر

تندیس مدیا (Medea Monument

بلوار باتومی (Batumi Boulevard)

امکان ندارد که به باتومی سفر کنید و در این بلوار زیبا و تماشایی قدم نگذارید. بلوار باتومی، پارکی به طول ۱٫۵ کیلومتر است که تا مقابل ساحل اصلی این شهر کشیده شده است.

این بلوار زیبا مملو از مسیرهای پیاده‌روی، درختان زیبا، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب ساحلی است. علاوه بر این‌ها، چرخ و فلک غول پیکری که در این پارک وجود دارد، به جذابیت‌های آن افزوده است.

منطقه‌ای ساحلی در چراغانی شب

بلوار باتومی (Batumi Boulevard)

قلعه گونیو شهر باتومی

قلعه گونیو جزو قلعه‌های رومی کشور گرجستان است که در نزدیکی دریای سیاه ساخته شده و قدمتی حداقل ۲ هزار ساله دارد. گونیو به دست رومیان ساخته شد و بعدها به دست امپراتوران بیزانس و روم شرقی افتاد. یک دوره نیز حاکمان عثمانی آن را تصاحب کردند، تا آن که روسیه و جماهیر شوروی بر کشور گرجستان تسلط یافتند. برای رسیدن به این قلعه باید به ۱۵ کیلومتری جنوبی باتومی بروید.

قلعه گونیو شهر باتومی

گشت و گذر در بازار محلی

تماشای محلی ها که برای خرید مایحتاج خود به بازار می آیند تجربه ای است که شبیه آن را ندیده اید در این بازارها میوه، گوشت، لباس، ادویه، پنیر و …. می فروشند. اسم این محل بازار باتسومی هاست.

دلفیناریوم باتومی

این دلفیناریوم در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد و بعد از چند سال فعالیت این مجموعه خاتمه یافت. در نهایت پس از چند سال تعطیلی، مجددا در سال ۲۰۱۱ بازگشایی شد و فعالیت خود را از سر گرفت. این دلفیناریوم ظرفیت ۷۰۰ نفرتماشاگر را دارد و در تمام فصول سال فعالیت می‌کند. برنامه نمایشی دلفین‌ها به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و به چند زبان انگلیسی، روسی و گرجی اجرا می‌شود.

دلفیناریوم باتومی

برج الفبا

برج الفبا، بنایی به ارتفاع ۱۳۰ متر با الهام از ساختار دی‌ان‌ای و مارپیچ دوتایی ساخته شده است. دو نوار مارپیچ از جنس آلمینیوم که شامل ۳۳ حروف الفبای گرجی می‌باشند، از این برج بالا رفته‌اند. برج الفبا برای گرجی‌ها نمادی از یکتایی و یگانگی خط گرجی و مردمان آن است.

برج الفبا باتومی-پارسا گشت

دریاچه نوریگلی

دریاچه نوریگلی یکی از دریاچه‌های زیبا و دیدنی بندر باتومی است. این دریاچه در فاصله ۱۳۰متری از دریای سیاه قرار دارد. دریاچه نوریگلی توسط آب‌های زیرزمینی بوجود آمده و ۷ تا ۸ متر عمق دارد. این دریاچه دارای انواع مختلفی از ماهیان گوناگون بوده که به این واسطه ماهیگیران زیادی را به خود جذب می‌کند. همچنین در این مکان امکانات گردشگری و تفریحی دیگری مانند قایقرانی، پارک کودک، باغ‌وحش و دوچرخه‌سواری برای مسافران ایجاد شده است.

دریاچه نوریگلی

دریاچه نوریگلی

موزه استالین

موره ژوزف استالین، موزه ایست که به رهبر شوروی سابق، ژوزف جوغاشویلی ( استالین ) اختصاص دارد. یکی از طرفداران او این موزه را در زادگاه ژورف استالین (شهر گوری) و در آپارتمان شخصی او ایجاد کرده است

 

موزه استالین گوری: همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید

موزه استالین

برج چاچا

از دیگر جاذبه‌هایی که می‌توان در لیست جاذبه‌های گردشگری باتومی قرار داد، برج چاچا است که سال 2012 در شهرک تفریحی سیاه بنا شده. همچنین نام چاچا یکی از نوشیدنی‌ها گرجستان هم می‌باشد.

در اطراف این برج سفید رنگ می‌توانید چهار آب‌نما را مشاهده کنید، معماری این سازه 25 متری به سبک سنتی است.

برج چاچا

ساحل گونیو

هنگامی که به شهر باتومی سفر کردید، حتما از سواحل پایتخت گرجستان دیدن کنید. در باتومی می‌توانید سواحل بکر زیادی را مشاهده کنید که از معروفترین آن می‌توان به ساحل گونیو اشاره کرد؛ ساحل گونیو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که قصد دارند تا اوقات لذت‌بخشی را کنار دریا سپری کنند، همچنین این ساحل در فصل تابستان مورد توجه بسیاری از توریستان و شهرواندان قرار می‌گیرد.

مناظر چشم‌نوازی سواحل باتومی باعث شده است که توریستان لحظات فراموش نشدنی را تجربه کنند، شفافیت آب، جنگل‌های سرسبز و آب‌وهوا بی‌نظیر و …. خصوصیات و ویژگی‌های ساحل گونیو به حساب می‌آید و به همین دلیل توانسته مرکز توجه افرادی که به باتومی سفر می‌کنند، باشد. فاصله‌ای که باتومی با ساحل گونیو دارد، حدود 15 دقیقه با اتوبوس و 20 دقیقه با با تاکسی است که سپس درکنار ساحل، می‌توانید از قلعه گونیو هم دیدن کنید.

بهترین سواحل دنیا

ساحل گونیو

پارک میراکل

این پارک در کنار دریا و در ابتدای بلوار باتومی واقع شده است. این پارک دارای جاذبه‌های تفریحی زیادی از جمله یک چرخ و فلک غول پیکر، مجسمه‌های متحرک علی و نینو، برج الفبا و یک برج ساعت معروف به برج چاچا می‌باشد. این سازه‌ها، شب هنگام روشن می‌شوند و محوطه پارک را به زیبایی هرچه تمام‌تر، درخشان و جذاب می‌کنند.

 

پارک میراکل کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

پارک میراکل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید