گوا

GOA'NIN HİNDİSTAN TARAFINDAN İLHAKI MESELESİNİN ULUSLARARASI HUKUK BAĞLAMINDA İNCELENMESİ | İlim ve Medeniyet

نقشه گوا-پارساگشت

تور گوا شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی تور هند است که شامل بندر گوا و شهر گوای کهنه یا شهر قدیمی گوا می شود .

همچنین وسیع‌ ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوا قرار دارد .

طبیعت چشم گیر این شهر مانند تپه‌های بسیار سبز در کنار رودهای فوق العاده زیبا ، نخل‌های فراوان و سایر درختان گرمسیری باعث شده سالانه گردشگران بسیاری به گوا سفر کنند .

بهترین زمان برای سفر به گوا

بهترین زمان برای سفر به گوا از اواخر مهر تا پایان بهمن است ، اسفند هوا گرم می شود ولی با توجه به زندگی ساحلی در گوا و مجهز بودن اکثر هتل های گوا به تهویه و کولر در این ماه اقامت در گوا خیلی سخت و طاقت فرسا نیست.

    گوا-پارسا گشت

بندر گوا منطقه ای است که از سواحل شنی گسترده ، طبیعت سرسبز بسیار زیبا ، درختان نخل و مراکز تفریحی و امکانات گردشگری بسیار برخوردار است که این عوامل موجب آن شده تا این منطقه به یکی از مناطق آرام و لذت بخش و نسبتا کم هزینه برای گردشگران در کشور هند تبدیل شود .

  • دیدنی های گوا، بهشت گردشگران در هند - کجارو
    سفر به بند گوا-پارسا گشت

جاذبه های گردشگری گوا

گوا یکی از مقاصد توریستی شناخته شده در هند است.مردم از دور و نزدیک برای دیدن سواحل ،فعالیت‌های هیجان‌انگیز ، مهمانی‌ها ، طبیعت و تاریخ به این شهر سفر می‌کنند .

یکی از بهترین روش‌ها برای بازدید از گوا، خرید یک موتورسیکلت و یا اسکوتر است.

-سواحل گوا:

خط ساحلی شنی طول و دراز گوا برای سواحل زیبایش مشهور است.در این سواحل موارد مختلفی همچون اقامت‌گاه‌های مجلل ، مهمانی‌های خوب و آرامش بسیار زیاد وجود دارد .

سواحل گوا بسته به نوع تجربه‌ای که شما می‌خواهید داشته باشید ، مناسب خواهد بود.اگر می‌خواهید ورزش‌های آبی داشته باشید سری به باگا بزنید . اگر تنهایی و آرامش را ترجیح می‌دهید ، بهتر است سفر به سواحل آگوندا یا patnem را از دست ندهید .

جاهای دیدنی گوا | مکان های توریستی گوا - ✈️ قاره پیما

    سواحل گوا-پارسا گشت

-بازارها:

چهارشنبه بازار آنجونا هر چهارشنبه از صبح تا عصر برگزار می‌شود . این بازار تنها در طول فصل باران‌های موسمی تعطیل است .بازار آنجونا در جنوب ساحل آنجونا قرار گرفته است . این بازار می‌تواند بیشتر افراد را از سراسر گوا به خود جذب کند .

بازار آنجونا در حال حاضر500 غرفه دارد که این غرفه‌ها روز به روز در حال رشد است .شما می‌توانید مجموعه‌ی عظیمی از محصولات را در آنجا پیدا کنید اما مطمئن باشید که چانه زدن را فراموش نمی‌کنید.

بعد از یک روز خرید ، می‌توانید به سواحل آن بروید و در آنجا غروب زیبای خورشید را نظاره‌گر باشید.اگر همین بازار برای شما کافی نیست ، بازار شبانه‌ی یک شنبه‌ها و بازار شبانه‌ی مکی نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد .

هر دوی این بازارها در ناحیه‌ی آرپورا باگا واقع شده‌اند . در این بازارها سرگرمی‌های مختلفی همچون موسیقی زنده و انواع غذاها وجود دارد

    بازارها

-گوای قدیمی:

گوای قدیمی که زمانی پایتخت مهم و بزرگ پرتغالی‌ها بوده ، امروزه تنها تعداد انگشت شماری کلیسا و کلیسای جامع مهم دارد.این کلیسا‌ها از جمله بزرگترین کلیساها در آسیا می‌باشند.

برخی از ساختمان‌ها امروزه به موزه‌های تاریخ شناسی و باستان‌شناسی تبدیل شده‌اند و مکانی عالی برای نمایش تاریخ گوا هستند.

یکی از بناهای جذاب در گوای قدیمی ، صومعه و کلیسای سنت فرانسیس از آسیسی است که در سال 1521 ساخته شده است.

یکی دیگر از این بناها ، کلیسای بوم عیسی مسیح می‌باشد که شامل بقایای حفظ شده از بدن سنت فرانسیس خاویر، یک مبلغ مذهبی و قدیس حامی گوا، است.

شهر قدیم گوا کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

    گوا قدیمی

-پناهگاه حیات وحش:

گوای هندوستان تنها محدود به کلیسا و سواحل زیبا نیست.موقعیت این منطقه در امتداد کوهستان غربی ، پناه‌گاه پرندگان و انواع مختلفی از حیوانات است و تقریبا 20 درصد از گوا شامل پناهگاه حیات وحش است.

این مکان‌ها در طول سال باز هستند اگرچه ماه اکتبر تا مارس بهترین زمان برای بازدید می‌باشد.

دو پناهگاه اصلی شامل Bhagwan Mahvir و Cotigao است.اقامت گاه‌هایی که توسط حوزه‌ی جنگل گوا فراهم شده است برای هر دو پناه گاه موجود و در دسترس می‌باشد.

بهترین رستوران های گوا

رستوران آپر هاوس (Upper House)

رستوران آپر هاوس در مرکز پایتخت گوا و در مقابل باغی زیبا قرار دارد. این رستوران شیک و مجلل، اختصاصا در زمینه‌ی آشپزی سنتی گوا کار می‌کند. این مجموعه از سه تالار بزرگ، کافه‌تریایی مشرف به خیابان، یک کافه‌ی سنتی بریتانیایی و یک رستوران مجلل تشکیل شده است.

در این رستوران، غذاهای محبوب و مشهور گوا با تلفیق غذاهای پرتغالی عرضه می‌شود. منوی رستوران بسیار متنوع است و غذاهای بسیار لذیذ با عطر و طعم ادویه‌های باکیفیت هندی دارد.

رستوران های گوا

رستوران آپر هاوس

رستوران Hotel Venite

رستوران Hotel Veniteیکی از رستوران‌های مجلل و افسانه‌ای گوا است.

در این رستوران، غذاهای سنتی گوا سرو می‌شود و البته در آن غذاهای گیاهی و پرتغالی هم در منوی رستوران وجود دارد. بالکن کوچک رستوران با نور ملایم روشن می‌شود و دیوارهای آن با آثار هنری هنرمندان محلی تزیین شده است.

همین عوامل دست به دست هم داده‌اند تا علاوه بر غذا، این رستوران از نظر ظاهر و طراحی دکوراسیون نیز بسیار جذاب و منحصربه‌فرد باشد.

رستوران Bhatti Village

رستوران Bhatti Village دور از جاده‌های ساحلی اصلی در کوچه پس‌کوچه‌ها روستایی به نام Nerul قرار دارد. این رستوران، خانوادگی اداره می‌شود و غذاهای اصیل گوایی را با عطر و طعم خانگی سرو می‌کند. این رستوران منو ندارد و مطابق با فصل، غذاهای متنوعی سرو می‌کند.

با وجود اینکه امکانات گرمایشی و سرمایشی مناسب ندارد، ولی آثار و اشیای قدیمی مالکان رستوران که بخش‌های مختلف آن را زینت داده، باعث می‌شود که هوای نامطبوع را فراموش کنید.

رستوران های گوا

رستوران Bhatti Village

رستوران A Reverie

رستوران A Reverie غذاهای مدرن اروپایی سرو می‌کند که البته با الهام از آشپزی آسیایی و جنوب هند، تهیه می‌شوند. این رستوران در یک مکان توریستی محبوب قرار گرفته و منوی آن شامل انواع غذاهای متنوع از سوپ قارچ تا انواع غذاهای دریایی و سوسیس‌های محلی است. انواع نوشیدنی چه اروپایی چه محلی، در منوی رستوران دیده می‌شود.

فضای داخلی رستوران به زیبایی طراحی شده است و لذت غذا خوردن در این رستوران را دوچندان می‌کند.

برای راهنمایی بیشتر به کانتر مربوطه و کارشناس تور هند آگرا دهلی جیپور به سرکار خانم ذکریایی مراجعه فرمایید . تماس مستقیم :02188487126
برای اطلاع از پکیج تور هند به لینک زیر مراجعه فرمایید

تورمثلث طلایی هند ویژه مهر و آبان با پروازماهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید