دیدنی های دبی در سایت پارسا گشت :

راه رفتن در کوچه های قدیمی دبی و استشمام عطر ادویه جات اشتها آور و رنگارنگ، بازار طلای خیره کننده و وسوسه انگیز، لباس ها و پارچه های سنتی که هر کدام یادآور خاطره ای دل انگیز است که تنها با سفر به قلب دبی و بازارهای سنتی مانند بازار قدیمی طلا، میدان جمال بازار مرشد و خیابان مصلی میسر می شود که دیدن آنها خالی از لطف نمی باشد.  

برج العرب
تنها هتل ۷ ستاره دنیا در دبی قرار دارد. این هتل با ۳۲۱ متر ارتفاع، دومین هتل مرتفع دنیا محسوب میشود. برج العرب بر روی یک جزیره مصنوعی که ۲۸۰ متر از ساحل جمیرا دبی فاصله دارد ساخته شده و توسط یک پل اختصاصی منحنی به ساحل متصل میشود. سازه بادبانی شکل این هتل به نماد دبی تبدیل شده است. سقف لابی هتل، ۱۸۰ متر ارتفاع دارد و منظره ای خیره کننده را به نمایش میگذارد. در رستوران المنتهی در ارتفاع ۲۰۰ متری بر فراز خلیج فارس، میتوانید نمایی پانوراما از دبی را تماشا کنید. همچنین رستوران المهاره آکواریومی عظیم ۹۹۰ هزار لیتر آب را در خود جای میدهد. برای ورود به هتل باید از قبل رزرواسیون داشته باشید.

موزه

تماشای زندگی بومیان قدیمی امارات قبل از پیدایش نفت در این سرزمین بازگو کننده زندگی فرهنگی و تجاری مردمان این امیر نشین می باشد.
مطمئناً با بازدید از این موزه ها مطالب زیادی از اهمیت خور، معماری سنتی، صحرا، صید مروارید، مساجد و بازارها می آموزیم. قدمت برخی از اشیاء این موزه ها به 4000 سال پیش باز می گردد. اگر علاقه مند به دیدن و درک بافت قدیمی امارات و زندگی بومیان قدیم این امیرنشین هستید بازدید از موزه ها را به شما توصیه می نماییم.

دژ الفهیدی که اکنون جزئی از بنای موزه دبی فعلی می باشد یکی از دیدنی ترین آثار باستانی این منطقه می باشد. هدف از بنای این اثر که در سال 1799 تحقق پیدا کرده حفاظت از مرز و بوم این منطقه بوده است.مرمت این مجموعه در سال 1995 انجام شد که در آن تعدادی گالری هنری، شهر فرنگ، مجسمه های عظیم و دیگر آثار دیدنی در آن جای گرفته است.

قسمت بزرگی در موزه به آلات موسیقی اختصاص یافته است. سازه های اصیل منطقه از جمله قربه(ساز سنتی محلی) ساخته شده از چرم گوسفند و سازهای قدیمی دیگری در این بخش به نمایش در آمده است. بخش دیگر در زیورآلات و بخشی به آثار باستانی زیر خاکی اختصاص یافته است.

موزه از ساعت 8 و نیم صبح تا 7 و نیم بعداز ظهر روزهای شنبه تا پنجشنبه و روزهای جمعه  از 2 تا 7 و نیم بعدازظهر پذیرای بازدیدکنندگان می باشد.

موزه ام الشیف مجلس

این بنا در سال 1955 به منظور استراحت تابستانی شیخ راشد ابن سعید آل مکتوم می باشد و در جمیرا قسمت ساحلی این منطقه واقع شده است که یکی از بناهای تاریخی و دیدنی این منطقه می باشد. این مجتمع شامل یکی از زیباترین نخلستان های امارت است که با سیستم آبیاری زیبا و سنتی((الفلج)) اداره می شود. هزینه ورودی به این مجتمع 1 درهم می باشد. ساعات بازدید در روزهای عادی 8:30 صبح تا 8:30 شب و روزهای جمعه از 2:30 تا 8:30 شب می باشد.

موزه ام الشیف مجلس

 

پارک صفا 

پارک صفا با مساحت 1053 کیلومتر در قسمت جنوب غربی خیابان شیخ زائد در خیابان الوصل واقع شده است این پارک در سال 1975 در دبی بازگشایی گردیده است. پارک صفا دارای دریاچه ها و آبشارهای بی نظیری می باشد و دارای 200 نوع مختلف پرنده می باشد این پارک دارای 21 استراحتگاه مخصوص تهیه غذا می باشد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید