جاذبه های گردشگری

در طول چند سال، دبی از یک شهر معمولی به شهری شگفت‌انگیز و یکی از مهم‌ترین‌های دنیا تبدیل شده است که هرکسی دوست دارد یک بار هم که شده از آن بازدید کند.

تعداد زیادی از مردم جهان، چه مردم عادی و چه انسان‌های مهم و سرشناس، هرساله  برای بازدید از این شهر عازم کشور امارات متحده عربی می‌شوند.

خیابان های معروف دبی

امارات-دبی

جاذبه توریستی دبی

با اینکه دبی شهری ساحلی است، اما اینقدر جاذبه‌های مصنوعی در آن وجود دارد که شما را چندین روز به خود مشغول خواهند کرد. هرچند شاید این شهر از نظر تاریخی خیلی غنی نباشد.

اما در هرصورت تاریخ مخصوص به خود را دارد که می توان در بازدید از خانه‌ی شیخ سعید، خانه‌ی شیخ جوما، موزه‌ها و روستاهای تاریخی به آن پی برد.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: ۰۰:۳۰+
پول رایج: درهم امارات (AED) در دبی امکان پرداخت دلار نیز وجود دارد.
نرخ تبدیل ارز : ۱۰ درهم = ۲/۷۲ دلار آمریکا
زبان رسمی: عربی (زبان انگلیسی نیز به طور گسترده‌ای استفاده می شود).

وضعیت آب و هوایی

شهر دبی آب و هوای بسیار قابل پیش‌بینی دارد. تقریبا در هیچ زمان از طول سال بارانی در این شهر نمی‌بارد. اغلب از ماه نوامبر تا آوریل با هوای گرم و خوشایندی در طول روز و شب روبرو هستیم.

اما از شروع ماه مه که معمولا تا شش ماه هم به طول می انجامد، گرمای هوا طاقت فرسا می‌شود. نکته خوب و قابل ذکر این است که رطوبت هوا در تمام طول سال نسبتا کم است.

راهنمای سفر به دبی (۱۴۰۱) | همه چیز درباره دبی - کجارو

دبی -پارسا گشت

بهترین زمان برای رزرو هتل

هتل های شهر دبی در طول کریسمس و تعطیلات سال نو و همچنین فصل‌های پر گردشگر یا به اصطلاح High-Season (ماه سپتامبر تا مه) در گران‌ترین حالت خود قرار دارند. همانطور که حدس می‌زنید.

ماه‌های گرم سال (از ژوئن تا آگوست) را می‌شود فصل‌های کم گردشگر یا به اصطلاح off-season نامید و در طی این مدت می توان هتل‌هایی با قیمت های خوب پیدا کرد، به خصوص در رنج قیمت‌های بالا که ممکن است در زمان‌های پرگردشگر بسیار غیر منطقی باشند.

انواع هزینه‌ ها :

هزینه هاستل
از آنجایی که دبی شهری بسیار لوکس و گران است، از نظر هاستل تنوع چندانی ندارد. می توانید برای یک شب اقامت در اتاق های اشتراکی حدود ۷۳ تا ۸۴ درهم بپردازید

هزینه‌ی اقامت در هتل

دبی از نظر هتلداری کیفیت بسیار خوبی دارد. اکثر هتل های این شهر مدرن، تمیز و دارای استاندارد بین‌المللی هستند. از این رو ممکن است با قیمت های نسبتا زیادی مواجه شویم. اگر بخواهیم آن ها را بر اساس قیمت و تعداد ستاره دسته بندی کنیم به شرح زیر خواهد بود:

۱ ستاره       ۱۴۶ تا ۲۹۳ درهم

۲ ستاره        ۱۷۲ تا ۴۰۰ درهم

۳ ستاره        ۱۷۲ تا ۹۵۸ درهم

۴ ستاره        ۱۸۷ تا ۱۶۳۳ درهم

۵ ستاره      ۳۰۱ تا ۲۸۸۴ درهم

متوسط قیمت مواد غذایی


اگر در رستوران‌ها یا هتل‌های دبی  غذا میل کنید با قیمت‌های بسیار گرانی روبرو خواهید شد. با این وجود اگر کمی جستجو کنید می توان قیمت‌های منطقی تری در دیگر نقاط این شهرِ همیشه در حال گسترش بر روی گردشگران بین‌المللی پیدا کنید.

به طور کلی هزینه‌ها به شرح زیر است:

صبحانه : معمولا هتل‌های این شهر صبحانه ارایه می دهند، اگر اینطور نبود می توانید یک وعده صبحانه را در رنج‌های قیمتی متفاوتی در هرکجای شهر میل کنید. (۱۲ تا ۲۵ درهم)

ناهار : رستوران‌های زنجیره‌ای Shawarma تقریبا در هر جایی از دبی یافت می‌شوند که قیمت‌های به نسبت ارزانی هم دارند. به علاوه گرینه‌های انتخابی زیادی برای خوردن فست‌فودهای غربی وجود دارد. (۱۵ تا ۳۰ درهم)

شام: همانطور که گفتیم اغلب رستوران‌های این شهر قیمت‌های بالایی دارند.

اما اگر دنبال جایی ارزان‌تر هستید، پیشنهاد می کنید بر روی رستوران‌های هندی کمی تامل کنید. احتمالا با ذائقه‌ی اکثر ما ایرانی‌ها هم سازگار هستند. (۲۵ تا ۴۰ درهم).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید