تور پاتایا

کشور تایلند

پاتایا از شهرهای ساحلی زیبای تایلند است. این شهر کوچک در جنوب شرقی بانکوک قرار دارد.

فاصله پاتایا تا بانکوک، پایتخت تایلند، ۱۶۵ کیلومتر است. پاتایا را سربازان آمریکایی مقیم در منطقه ایسان کشف کردند.

سربازان با ورود به منطقه زیبای پاتایا، این مکان را برای استراحت و اقامت خود مناسب دیدند. پاتایا به‌تدریج به مرکز اقامت و تفریح سربازان آمریکایی خسته از جنگ تبدیل شد.

پاتایا با گذشت زمان و رفت و آمدها به این شهر و شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای ساحلی، به قطب گردشگری تایلند تبدیل شد.

 

سواحل جذاب و فوق‌العاده پاتایا، حیات وحش، معابد متنوع، زمین‌های گلف و بازارهای آن از جاذبه‌های شگفت‌انگیز این شهر هستند.

 

تفریحات پاتایا

پاتایا مجموعه‌هایی جذاب و خارق‌العاده دارد و بخش عمده سرگرمی‌های آن را، تفریحات آبی تشکیل می‌دهند. قایق‌رانی، جت‌اسکی، قایق موز، ورزش‌های بادی، اسنورکلینگ و غواصی از جمله تفریحات آبی این شهر ساحلی زیبا هستند.

تجهیزات لازم برای استفاده از تفریحات ساحلی پاتایا را از مغازه‌های آن منطقه اجاره کنید.  قایق موزی از تفریحات ساحلی پاتایا بسیار جذاب است. این نوع ورزش به‌دلایل ایمنی خاصی که دارد، برای کودکان زیر ۱۰ سال استفاده نمی‌شود.

تفریحات قایق رانی‌، جت اسکی، قایق موز، اسنورکلینگ، ورزش‌های بادی و غواصی در پاتایا  جریان دارد.
تفریحات پاتایا

غواصی

 

امکانات لازم برای تفریحات موج‌سواری در پاتایا، در کوه ساحل ناکلوا و ساحل ونگ آمات فراهم شده است. در بین تفریحات آبی این منطقه، جت اسکی، ویندسرفینگ و پارازلینگ استاندارد، تفریحات محبوب گردشگران به شمار می‌روند.

سواحل پاتایا

سواحل پاتایا چشم‌اندازی بسیار زیبا و فوق‌العاده دارند. محبوب‌ترین ساحل پاتایا، به سه منطقه شمالی، جنوبی و مرکزی تقسیم می‌شود.

مساحت این ساحل چهار کیلومتر است و به‌دلیل شهرت جهانی که دارد؛ جمعیت زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. در سواحل پاتایا، امکانات لازم برای ورزش‌های آبی جت اسکی، پاراسلینگ و شنا فراهم است.

رستوران‌های زیبا و لاکچری شهر، غذاهای موردعلاقه گردشگران را ارائه می‌کنند.

سواحل پاتایا

بهترین زمان سفر به پاتایا، ما‌ه‌های آذر تا فروردین است.

غذاهای پاتایا

اقوام تایلندی که در پاتایا ساکن شده‌اند، متنوع هستند و این شهر را به یک منطقه چندفرهنگی تبدیل کرده‌اند. وجود اقوام متنوع در پاتایا، سبب ایجاد تنوع غذایی در این شهر شده است.

بیشتر ساکنان پاتایا از اهالی روستای ایسان هستند. اهالی این روستا، غذاهای خوشمزه‌ای دارند که آن‌ها را به پاتایا آورده‌اند و گردشگران از آن‌ها استقبال بیشتری می‌کنند. معروف‌ترین غذاهای پاتایا عبارت‌اند از:

غذاهای پاتایا

غذاهای پاتایا

سام تام یا سالاد پاپایا

سام تام

سام تام یا سالاد پاپایا

سام تام از معروف‌ترین غذا‌های پاتایا است که اصالت ایسانی دارد. اهالی پاتایا عاشق این غذا هستند. برای تهیه سام تام از سیر، لوبیا سبز، فلفل، گوجه و تکه‌هایی از میوه خام پاپایا استفاده می‌شود.

این سالاد از ترکیب طعم‌های ترش، شیرین و معطر تشکیل می‌شود. برخی این سالاد را با خرچنگ شور، بادام زمینی و میگوی خشک شده دوست دارند.

غذا روی چرخ‌های فروشندگان خیابانی هم دیده می‌شود. احساس گردشگران به این غذا دو نوع است؛ برخی از آن‌ها به‌شدت این غذا را دوست دارند و بعضی دیگر که آن را امتحان کرده‌اند، حس بدی به غذا داشته‌اند.

تام یام گونگ یا سوپ معطر میگو

تام یام گونگ، جزو غذاهای ملی کشور تایلند است. این غذا که در پاتایا طرفداران زیادی دارد از علف لیمو، برگ لیمو ترش، فلفل، گالانگال، سس ماهی و موسیر تشکیل شده است.

طعم‌ها و ادویه‌های بسیار خوبی به این سوپ معطر اضافه می‌شود و آن را خوشبو می‌کند. میگوهای تازه محلی و قارچ‌های کهربایی تازه از مواد غذایی تشکیل دهنده این سوپ هستند. تام یام کونگ غذایی است که در اکثر رستوران‌های پاتایا برای گردشگران و مسافران شهر سرو می‌شود.

تام یام کونگ

تام یام گونگ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید