تور پوکت

برای سفر به پوکت نیازی به رزرو تورهای ترکیبی پوکت، پاتایا و بانکوک ندارید؛ بلکه امکان رزرو تور پوکت به صورت جداگانه نیز وجود داشته و این تور به صورت انفرادی نیز برگزار می‌شود. به دلیل هزینه‌ی بالای تور برخورداری از اطلاعات از این جزیره برای سفر به آن یک ضرورت محسوب می‌شود. این اطلاعات شامل آب و هوای متغیر پوکت، هتل‌ها، هزینه، شرایط سفر و ویزا، مدت اقامت و خدمات تور می‌شود؛ این اطلاعات را در ادامه به صورت کامل برای شما شرح داده‌ایم.

خطرات پوکت از نظر شرایط آب‌وهوایی برای مسافران

جزیره پوکت به دلیل نزدیکی به استوا تنها دو فصل دارد. از اردیبهشت تا آبان و با شروع باران‌های موسمی، ممکن است موج‌های عظیم دریا تشکیل شده و حتی اقامت در پوکت خطرناک باشد. پس بهتر است از رزرو تور پوکت در این ایام صرف نظر کنید. اما از اواسط آبان تا اردیبهشت، آب‌وهوای پوکت برای گردش در جزیره و تجربه تفریحات ساحلی و مناسب است. بنابراین انتخاب تور پوکت زمستان برای سفر بسیار مناسب است.

پرواز مستقیم به پوکت وجود ندارد

پرواز مستقیم به پوکت از تهران وجود ندارد؛ بنابراین با رزرو تور پوکت، پرواز ماهان به بانکوک انجام شده و سپس یک پرواز داخلی از بانکوک به پوکت انجام می‌گیرد. هواپیمایی‌های ایرانی ، قطری و اماراتی به سمت بانکوک و پوکت پرواز دارند. البته هواپیمایی‌های قطری و اماراتی نیز یک توقف در شهر پایتخت خود دارند و سپس به پوکت به صورت مستقیم پرواز می‌کنند. البته هزینه بلیت پوکت برای پروازهای قطری و اماراتی معمولاً بسیار بالا است. قیمت بلیت هواپیما پوکت در آغاز سال 1401 برای هواپیمایی‌های قطری و اماراتی حدود 30 میلیون تومان است.

با پرواز ایرانی 10 ساعته به پوکت برسید

تور پوکت از شیراز و اصفهان سایر شهرهای ایران برگزار نمی‌شود؛ بنابراین مبدأ تمامی پروازها از تهران است. پرواز تهران به بانکوک حدود 6 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد. از بانکوک به مقصد پوکت نیز حدود یک ساعت و نیم زمان لازم است. البته باید مدت‌زمان انتظار در فرودگاه بانکوک را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی ممکن است سفر شما از تهران تا پوکت با پرواز ماهان 10 ساعت طول بکشد. اگر با پرواز‌های ترکی یا قطری به پوکت بروید مسیر شما بین 11 تا 12 ساعت، زمان‌ خواهد برد.

برای سفر به پوکت باید تای پس (TAI PASS) بگیرید

علاوه بر مدارکی مثل مدارک شناسایی برای سفر به پوکت باید پاسپورت با هفت ماه اعتبار، تای پس و ویزای تایلند را داشته باشید. تای‌پس شامل تست PCR، بیمه‌نامه و تزریق دو دوز واکسن است که باید برای ورود به تایلند آن را به همراه داشته باشید.

اقامت هشت‌روزه در پوکت

مانند سایر تورهای تایلند اقامت در پوکت نیز با وجود محدودیت در پروازها به مدت هفت شب و هشت روز طول می‌کشد. البته در صورت اینکه بخواهید بلیت سفر به پوکت را با پرواز‌های خارجی رزرو کنید؛ امکان تغییر مدت‌ زمان اقامت در تور پوکت شما وجود دارد.

اغلب مسافرین هتل‌های لوکس را انتخاب می‌کنند

اغلب مسافرینی که تور جزیره پوکت در تایلند را انتخاب می‌کنند؛ اقامت در هتل‌های لوکس پوکت را ترجیح می‌دهند. اکثر هتل‌های این جزیره نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. بهترین اقامتگاه پوکت، سنترا گرند هتل است. همچنین می‌توانید در تور پوکت هتل‌های با کیفیت زیر را در نظر بگیرید.

  • هتل‌های ارزان پوکت: هتل‌های فیشرمن، جیوانا ریزورت و رویال پارادایس از نظر قیمت در این جزیره مقرون به صرفه هستند.
  • هتل‌های با کیفیت پوکت: هتل‌های دوانجیت ریزورت، پیتونگ مرلیت، نووتل ریزورت، آماری و هتل ماریوت پوکت تایلند از هتل‌های خوب 4 و 5 ستاره این کشور محسوب می‌شوند.

تورهای فصلی پوکت

از قیمت بالای تور پوکت مطلع هستید؟

هزینه‌ی تور پوکت از تمامی تورهای تایلند گران‌تر است. قیمت تور پوکت با توجه به توقف هواپیما‌ها در مسیر سفر و فاصله‌ی زیاد با کشور ایران بالا می‌باشد. دلیل دیگر این گرانی، شلوغی جزیره خصوصا در ایام High Season  است. زمان سفر، انتخاب پرواز ایرانی یا خارجی و هتل مدنظر شما نیز در تعین قیمت تور تاثیر گذار خواهند بود.

رزرو تور ارزان پوکت یا تور لحظه آخری ممکن است؟

به علت وجود مانعی مانند ویزا و تای پس و همچنین محدودیت پروازها امکان رزرو تور لحظه آخری پوکت وجود ندارد. تور ارزان پوکت را نیز می‌توانید از اردیبهشت تا آبان رزرو کنید؛ البته تورهای ارزان را به علت آب‌وهوای بد این موقع از سال تایلند چندان به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

خدمات کارگزار تایلند پارسا گشت برای تور پوکت‌

کارگزار تایلند پارسا گشت برای تور پوکت خدماتی چون رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت، بیمه مسافرتی، ویزای توریستی و ترانسفر را ارائه می‌دهد.

تفریحات تور پوکت را از دست ندهید

اصلی‌ترین دلیل سفر به پوکت استفاده از تفریحات و دیدن مناطق طبیعی این جزیره است؛ پس می‌توانید در تور پوکت به غواصی، ماهی‌گیری، موج سواری و قایق‌رانی بپردازید. همچنین می‌توانید در پوکت از دو جزیره‌ی جداگانه‌ی جیمزباند و جزیره سیتی بازدید کنید.

فستیوال‌های تماشایی در تور پوکت

علاوه بر جشن‌های ملی تایلند مثل جشنواره چراغ، فستیوال سونگکران ( جشن آب)، جشن سال نوی تایلندی در آوریل و جشنواره گیاه‌خواری در سپتامبر که در این جزیره برگزار می‌شود؛ رویدادهای سالیانه دیگری از جمله فستیوال‌های ورزشی و محلی در پوکت ترتیب می‌یابد.

فستیوال‌های ورزشی پوکت

  • رویداد کیپ پانوا
  • ماراتن لاگونا
  • مسابقات سه گانه لاگونا
  • فستیوال هفته دوچرخه در آوریل
  • رگانا در دسامبر

جشنواره‌های محلی پوکت

  • جشنواره کاتو
  • جشنواره شبح گرسنه
  • کارناوال پاتونگ

برای رزرو تور پوکت باید چه کاری انجام دهید؟

برای اینکه تور پوکت را رزرو کنید با شماره‌های تماس کارگزار تایلند پارسا گشت در تهران و کرج تماس گرفته و با کسب اطلاعات بیشتر از مشاورین کارگزار تایلند پارسا گشت اقدام به رزرو تور نمایید.

سوالات متداول

تور پوکت با چه پروازهایی برگزار می‌شود؟

تور پوکت با پرواز ایرلاین ماهان از تهران به بانکوک برگزار شده و سپس از این شهر با یک پرواز داخلی به سمت پوکت خواهید رفت. البته می‌توانید تور پوکت را با ایرلاین‌های قطری یا اماراتی نیز رزرو نمایید. این پروازها قیمت بیشتری داشته و به ترتیب یک توقف در دوحه یا دبی دارند.

از ایران تا پوکت چند ساعت طول می‌کشد؟ 6 ساعت

برای سفر به پوکت چه ماهی را انتخاب کنیم؟ همه فصول

تورهای پیشنهادی پارسا گشت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید