عمان

مهاجرت به کشور عمان

کشور عمان

 

عمان یکی از همسایگان جنوبی ایران است. این کشور در سواحل زیبای دریای عمان واقع شده و جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. کشور عمان در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی داشته و با ساخت هتل‌ها و ساختمان‌های لوکس، به یکی از مدرن‌ترین کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های عمان قرار گرفتن سنت و مدرنیته در کنار هم می‌باشد.

بناهایی مدرن که با الهام از معماری سنتی عمان ساخته شده‌اند و جذابیت فوق‌العاده‌ای دارند. در عمان می‌توانید از شهر دیدنی مسقط بازدید کنید و سری به صلاله سرسبز و زیبا بزنید. قلعه‌های قدیمی، موزه‌ها، بازارهای سنتی و جاذبه‌های طبیعی متنوع، از دیگر جذابیت‌های عمان هستند که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت این کشور می‌کشانند

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان

کشور عمان جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی متعددی دارد. شما می‌توانید با توجه به علاقه خود برنامه‌ریزی کنید و چند جاذبه دیدنی این کشور را برای بازدید انتخاب نمایید.

مسقط (Muscat)

اگر تنها چند روز برای سفر به عمان فرصت دارید، پیشنهاد می‌کنیم شهر مسقط، پایتخت این کشور را برای سفر انتخاب کنید. این شهر قلعه‌ها، موزه‌ها، کاخ‌ها، بازارها، سواحل و تفریحات متعددی دارد.

می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی این شهر بازدید کنید یا در سواحل زیبای عمان روزهای آرامی را بگذرانید.

مسجد بزرگ سلطان قابوس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مسقط است. این مسجد لوستری بسیار عظیم دارد و دومین فرش بزرگ ایرانی را نیز در خود جای داده است.  از دیگر جاذبه‌های گردشگری مسقط می‌توان به بازار مطرح، کوه اخضر، وادی شاب، استخر طبیعی بی‌ماه و دژ نخل اشاره کرد.

صلاله (Salalah)

با شهر صلاله در عمان آشنا شوید | تصاویر صلاله عمان

صلاله، مهم‌ترین شهر عمان پس از مسقط است. این شهر در بخش جنوبی عمان واقع شده و جاذبه‌های متعددی را در خود جای داده است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به مقبره عمران نبی، قصر سلطان قابوس بن سعید، موزه‌ سرزمین کندر، خور روری، قلعه طاقه و بازار صلاله اشاره کرد.

ماه‌های ژوئن تا اوت بهترین زمان برای بازدید از شهر صلاله است. در این زمان باران‌های موسمی سرسبزی و طراوت را به صلاله آورده و چشم‌اندازهایی زیبا و دیدنی ایجاد می‌کنند.

نیزوا (Nizwa)

نیزوا در دو قرن ششم و هفتم پایتخت کشور عمان بوده است. به همین دلیل قلعه‌های بسیار زیبا و دیدنی در این شهر وجود دارد. یکی از شگفت‌انگیزترین قلعه‌های نیزوا، دژ سلطان بن سیف ال یعربی است که در قرن هفدهم ساخته شده است. این قلعه مکانیسم دفاعی جالبی دارد و دارای پنجره‌هایی عجیب و تله‌هایی متعدد می‌باشد. از جمله جذاب‌ترین بخش‌های قلعه نیزوا می‌توان به برج استوانه‌ای و موزه‌ی آن اشاره کرد. موزه نیزوا بخشی از زندگی مردم عمان در قرن 17 را به تصویر می‎کشد.

بهلا (Bahla)

بهلا از دیگر شهرهای عمان است که در 40 کیلومتری شهر نیزوا قرار دارد. افسانه‌های متعددی در مورد این شهر وجود دارد. مردم عمان بهلا را زادگاه جن‌ها می‌دانند. از این رو، شهر بهلا را با عنوان مدینه السحر، به معنای شهر سحر و جادو می‌شناسند.  بهلا دارای بازارهای سنتی و قدیمی است و قلعه بسیار زیبایی نیز دارد. قلعه بهلا دارای ارزش تاریخی بالایی است و نام آن در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. تاریخ دقیقی از ساخت قلعه بهلا در دست نیست، اما با توجه به معماری‌ کار شده در آن می‌توان گفت ساخت این قلعه از دوران پیش از اسلام آغاز شده و پس از چند قرن به مرور تکمیل شده است. بازارهای بهلا مکان مناسبی برای خرید سوغاتی هستند.

.

دیسکو ، بار و کلاب‌های عمان

دیسکو ، بار و کلاب‌های عمان در زندگی شبانه ی این کشور با افزایش توریسم رونق بیشتری گرفته و هر ساله با گذشت زمان و پیشرفت امکانات تغییرات محسوس و جدیدتری در اون داده می شه. در این متن لیستی از بهترین مکان ها برای تفریح، لذت بردن از موسیقی و گذراندن یک غروب رویایی رو براتون آماده کردیم، که می تونه تجربه ی جالبی براتون باشه.

میخانه ی ایرلندی اُمالیز (O’Malley’s)

دیسکو، بار و کلاب های عمان

اُمالیز یک میخانه ی سنتی ایرلندیه که در ساختمان هتل رادیسون واقع در سلطان قابوس، خیابان الخویر و شماره 133 قرار داره، این مکان قبلا در هتل به عنوان انبار استفاده می شده.

با فضایی چوبی و نوار مانند محیط شادی رو فراهم کرده و به مشتریان حس و حال دوبلین رو منتقل می کنه.

این بار شبانه در طول هفته برنامه های متنوعی رو ارائه می ده، موزیک زنده، استندآپ کمدی، شب های دی جی و مسابقات متنوع از برنامه های این میخانه هستن. مشتری می تونه از امکاناتی همچون تلویزیون، وای فای رایگان، سرویس میز و انواع مشروبات الکلی استفاده بکنه.

انواع مشروبات الکی، نوشیدنی ها، غذاهای ایرلندی و اروپایی در این میخانه سرو می شه، هزینه ی استفاده از این میخانه برای دو نفر 35 ریال عمانه و میخانه از ساعت 12 ظهر تا 3 بعد از ظهر و همچنین 6 عصر تا 2 بعد از نیمه شب باز و آماده ی پذیرایی از مشتریانه.

کلاب یا بار الرامی (AlRamee)

کلاب الرامی (AlRamee)

این بار در جاده ی قروم، شاطی القروم و آخر شارع الحب قرار گرفته است. بصورت جنگلی ماننده که اکثرا اروپاییها اونجا می رن. این دیسکو ورودی نمی گیره و به نسبت دیسکوی الکهف ارزونتره.

ساختمان بار دارای دو طبقه س و امکانات خیلی شیک و زیادی نداره در حد عادیه. داخل این مجموعه سه تا دیسکو قرار داره که دوتاش عربی و یکیش اروپاییه، قلیان، چای و مشروب در این مکان سرو می شه و موزیک زنده و رقص در اون برپاست.

بار یا دیسکوی الکهف (Alkahaf Cave)

بار یا دیسکوی الکهف (Alkahaf Cave)

در مسیر جاده ی قروم به سمت مطرح کوهی قرار داره که غار الکهف در اون جای گرفته، همونطور که از اسمش می شه فهمید این کوه دارای غار و مسیرهای زیرزمینیه. این غار دارای مناظر قشنگ و بکری هست که به تنهایی برای بازدید مکان زیبایی محسوب می شه.

در داخل غار کلاب الکهف واقع شده که فضایی زیبا و محیطی دنج برای مراجعین در خود ایجاد کرده است. این دیسکو، از لحاظ قیمت دیسکوی گرونیه و ورودی میگیره. دارای سه طبقه رستورانه و جای خیلی شیک و گرون قیمتیه.

در این مکان بارها و میخانه های ایتالیایی، اسپانیایی و هندی در دسترس مشتریان قرار داره. آخر هفته ها پارتی های شبانه و موزیک و رقص اجرا می شه. موزیک زنده و دی جی روزانه در حال اجراست و مشتری می تونه طبق سلیقه ی خودش از غذاها و نوشیدنی های متنوع لذت ببره.

سرو مشروب برای هر نفر در این بار حدود 12 ریال عمانه و غذاها بر طبق نوع و مخلفات قیمتش فرق می کنه، روزانه از ساعت 12 ظهر باز و تا ساعات 2 و سه بعد از نیمه شب به مشتریان سرویس دهی می کنه.

آن دِ راک (On The Rocks)

دیسکو ، بار و کلاب‌های عمان - گلوری عمان

بار ‘On The Rocks’ در محوطه ی لاله های طلایی واقع شده است.

آشپزخانه ی باز این کلاب رستوران، امیخته با زیبایی رنگ های آبی و سفید، فضایی آرام برای نوشیدن انواع مشروبات و نوشیدنی ها و وقت گذرانی با دوستان ایجاد کرده است.

صفحه نمایش های بزرگ این بار در امتداد دیوارها امکان مشاهده ی راحت بازی های کلاب و انواع مسابقات رو برای مشتریان رو فراهم می کنه.

هزینه ی استفاده از امکانات این بار برای دو نفر 45 ریال عمانیه و این بار از ساعت 4 بعد از ظهر تا 12 نیمه شب آماده ی سرویس دهیه.

 

لفت بانک (Left Bank)

LEFT BANK, Muscat Governorate - Restaurant Reviews, Photos & Phone Number - Tripadvisor

لفت بانک، که با عنوان بانک هم معروفه، در بالای تپه ای در نزدیکی خانه ی اُپرا در قورم واقع شده است. بازدیدکنندگان از منظره زرق و برق دار و زیبای محوطه، همراه با کوکتل های اماده و غذاهای مدرن امروزی می تونن لذت ببرن.

دوشنبه شب ها مخصوص بانوانه در حالی که شب یکشنبه به شب کباب معروفه که جذابیت های بسیار برای مشتریان داره.

هزینه ی استفاده از این بار برای دو نفر 30 ریال عمانیه و بار از ساعت 12 ظهر تا 2 بعد از نیمه شب باز و به مشتریان سرویس می ده.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید