هواپیمایی لوفت هانزا

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا هواپیمایی ملی آلمان و شرکت هواپیمایی حامل پرچم این کشور است که از نظر میزان درآمد به‌ عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان شناخته می‌شود.

۱۰ حقیقت جالب درباره هواپیمایی لوفتهانزا -

هواپیمایی لوفتانزا-پارسا گشت

 

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا بزرگترین ایرلاین  آلمانی است که پس از ادغام با شرکت‌های زیر مجموعه‌اش، مالکیت بزرگترین ایرلاین اروپا را بر اساس تعداد مسافر و تعداد ناوگان به دست آورد.

این شرکت‌ها با یکدیگر مجموعه لوفت هانزا (Lufthansa group) را تشکیل می‌دهند و با داشتن بیش از ۶۱۵ فروند  هواپیما یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی جهان را بر اساس تعداد مسافر را در اختیار دارند.

همچنین، لوفت هانزا یکی از اعضای اصلی استار الاینس (Star Alliance) است و با سایر شرکت‌های هواپیمایی مانند ایر کانادا و یونایتد ایرلاین نیز مشارکت می‌کند.

علاوه بر این، شرکت‌های هواپیمایی دیگری مانند ایر مالتا، جرمن وینگز، لوکزایر، تام ایرلاینز و اسپایس جت نیز توافق مقصدهای از همکاران لوفت هانزار محسوب می‌شوند.

حقایق لوفت‌هانزا 

شرکت لوفت هانزا به عنوان شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان، تا سال ۱۹۷۰ این امکان را به کارکنان خود می‌داد تا در سهام شرکت سهیم شوند و بخشی از آن را خریداری کنند.

به همین دلیل هنگامی‌که این شرکت هواپیمایی به بخش خصوصی واگذار شد، بیشتر کارکنان حدود ۳ درصد از سهام شرکت را دریافت کردند.

هواپیمایی لوفتهانزا - یک قرن حضور موفق در صنعت هوانوری - مجله گردشگری

در سال ۲۰۱۶ سایت معتبر World Airline Awards  شرکت هوایی لوفت هانزا را به‌ عنوان دهمین خط هوایی برتر سال انتخاب کرد

. با وجود اینکه این شرکت طی چند سال اخیر در رقابت با خطوط هوایی دیگر از شرق آسیا و خاورمیانه، کمی در رده‌بندی‌ها عقب‌افتاده است،

همچنان بهترین ایرلاین  اروپای غربی محسوب می‌شود. شبکه پروازی گسترده، هواپیماهای مدرن، سرویس اینترنت داخل کابین هواپیما، کابین فرست کلاس، پرسنل با تجربه و متخصص، از شاخصه‌های متمایز شرکت هواپیمایی لوفت هانزا است.

تاریخچه هواپیمایی لوفت هانزا

تاریخ شرکت لوفت‌هانزا پر از حوادث ناگوار و شیرین و اتفاقات ماندگار بسیار است که نقش مهمی در تاریخ کشور آلمان و اروپا داشته‌اند. این حوادث البته به این شرکت کمک کرده‌اند تا با آموختن از این تاریخ پر فراز و نشیب، به رشد و شکوفایی خود سرعت بخشند. این شرکت در سال ۱۹۲۶ با نام Deutsche Luft Hansa A.G تاسیس شد و از سال ۱۹۳۶ تا به امروز با نام فعلی به فعالیت خود ادامه داد.

دهه‌ ۳۰ سرآغاز رشد سریع این شرکت بود، به‌طوری‌که هواپیماهای بزرگتری تهیه شده و مسافت‌های طولانی‌تری طی می‌شد. در این حین وقوع جنگ‌ تاثیرات بزرگی بر این شرکت گذارد به نحوی که تمام اطلاعات پروازی آن محرمانه شدند و بسیاری از پروازها برای تامین ادوات جنگی و پشتیبانی نیروهای نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اغلب پروازهای عادی نیز متوقف شده و ماهیت این شرکت را بیشتر نظامی نمود.

ناوگان هواپیمایی لوفت هانزا

ناوگان شرکت هواپیمایی لوفت هانزا از هواپیماهای غول پیکر ایرباس و بوئینگ برای مسافت‌های طولانی و هواپیماهای کوچک برای مسافت‌های کوتاه در قاره اروپا تشکیل شده است.

نوع هواپیما تعداد
Airbus A319-100 ۳۰
Airbus A320-200 ۶۷
Airbus A320neo ۱۰
Airbus A321-100 ۲۰
Airbus A321-200 ۴۳
Airbus A330-300 ۱۹
Airbus A340-300 ۱۷
Airbus A340-600 ۱۶
Airbus A350-900 ۶
Airbus A380-800 ۱۴
Boeing 747-400 ۱۳
Boeing 747-8 ۱۹

کلاس های پروازی  هواپیمایی لوفت هانزا

اقتصادی (اکونومی کلاس

این کلاس پروازی صندلی‌های عادی و راحتی دارد که در همه نوع هواپیماهای این شرکت قرار گرفته‌اند. عرض این صندلی‌ها ۳۱اینچ است (به جز هواپیماهای ایرباس ای۳۸۰ که عرضی ۳۳ اینچی دارند). مانیتور صوتی و تصویری، غذا و نوشیدنی رایگان از دیگر امکانات این کلاس پروازی است.

پرمیوم اکونومی

این کلاس پروازی امکاناتی مانند کلاس اکونومی دارد، با این تفاوت که از صندلی‌های بزرگ‌تر و راحت‌تری نسبت به آن تشکیل شده است. این کلاس پروازی از سال ۲۰۱۴ در این شرکت هواپیمایی شکل گرفته است.

فرست کلاس

کابین‌های لوکس فرست کلاس در قسمت بالایی ایرباس ‌های A380 و بخش طولی ایرباس‌های دیگر قرار گرفته‌اند و دارای امکاناتی چون صندلی تخت‌ شو دو متری، پورت‌های مخصوص شارژ لپتاپ و موبایل و غذای دلخواه هستند. در فرودگاه نیز خدمات مخصوصی برای مسافران این کلاس پروازی در نظر گرفته شده‌ است.

کلاس پروازی تجاری (بیزینس کلاس

صندلی‌های این کلاس پروازی برای خواب و استراحت به دو متر افزایش طول پیدا می کنند و امکاناتی همچون سیستم صوتی و تصویری و شارژ لپ ‌تاپ دارند. صندلی‌های اولیه کابین بیزینس کلاس لوفت ‌هانزا امکان تخت شدن تا ۱۵۰ درجه را دارند که در سری جدید این کابین‌ها این اندازه به ۱۸۰درجه افزایش‌ یافته است. همچنین، خریداران این نوع بلیط خدمات اختصاصی در فرودگاه دریافت خواهند کرد.

وزن بار مجاز در هواپیمایی لوفت هانزا

کیف دستی

  • درجه یک: دو کیف با حداکثر وزن ۸ کیلوگرم برای هرکدام
  • بیزینس: دو کیف با حداکثر وزن ۸ کیلوگرم برای هرکدام
  • عادی: یک کیف با حداکثر وزن ۸ کیلوگرم
  • ابعاد کیف‌های دستی:‌ ۵۵x۴۰x۲۳ سانتی‌متر

چمدان

  • درجه یک: سه کیف، هر کدام با حداکثر وزن ۳۲ کیلوگرم.
  • بیزینس: دو کیف، هر کدام با حداکثر وزن ۳۲ کیلوگرم.
  • عادی: یک چمدان ۲۳ کیلوگرمی که البته در صندلی‌های جدید «اکونومی پرمیوم» به دو کیف افزایش یافته است.
  • ابعاد: طول و عرض و عمق چمدان نباید از ۱۵۸ سانتیمتر تجاوز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید